1 Şubat 2011 Salı

ISTE YENI SUBARU FORESTER

İSTE YENİ SUBARU FORESTER

Zarif ve kompakt tasarımı, rakipsiz arazi kabiliyetleri ve sadece Subaru’ya özgü Boxer motoru sayesinde rakiplerinden her zaman farklı olan Forester, “Binek tipi SUV” araç sınıfında bir çığır açıyor. Son dönemde SUV’a benzeyen araçlar piyasaya sürülürken Forester alçak ağırlık merkezine sahip simetrik AWD (Dört Tekerlekten Çekiş) sistemi sayesinde rakiplerini kıskandıracak bir üstün sürüş performansı sunuyor. 

1997 yılında piyasaya çıktığı ilk günden beri güçlü, kompakt ve aynı zamanda zarif tasarımı ile farklı hisler uyandıran Subaru Forester, her zaman diğer 4x4’lerden farklı bir konumda yer aldı. 

2008 yılında piyasaya sürülen üçüncü nesil model, Forester’ın güçlü yönüne yeni bir soluk katarken sürücü ve ailelerinin günümüzün yaşam tarzına en iyi şekilde ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla “Şehirden uzaklaş ama terk etme” konsepti altında modellerinde pek çok yenilik gerçekleştirdi. “Güven, konfor ve eğlence" öğelerini üretim konseptinin temeline yerleştiren Subaru, Yeni Forester’da bu üç öğeyi dengeli bir şekilde bir araya getiriyor. Forester simetrik AWD sistemi ile sağlanan güvenlik hissine eşlik eden sürüş keyfine, topluma verdiği önemi yansıtan çevre dostu nitelikleri ekleyerek yeni bir döneme giriyor. 

Yüzde 11 Daha Az Yakıt Tüketen Yeni Nesil Benzinli Boxer Motor 

Subaru’nun bu yıl geliştirdiği yeni nesil bir Boxer motor son 21 yılda gerçekleştirilen en köklü değişiklik olarak kabul ediliyor. Üçüncü nesil karşılıklı yatay 4 silindirli benzinli motor Subaru´nun Boxer motor teknolojisindeki benzersiz uzmanlığının yeni bir yansıması olarak tanımlanıyor. Yeni nesil Boxer motordaki yenilikler motorun hem daha çevreci hem de sürüş performansı açısından daha güçlü bir karakter kazanmasını sağlıyor. Yenilenen Boxer motor, eski motora oranla yüzde 11 daha az yakıt tüketiyor ve tüm vites aralıklarında sağlanan yumuşak hızlanma ile üst düzey bir sürüş performansı sergiliyor. Sağlanan düşük CO2 emisyon oranı ise Forester 2.0X (5MT) için 173g/km. 

“Şehirden uzaklaş ama terk etme” 

Üçüncü nesil Forester’ın konsepti, “Şehirden uzaklaş ama terk etme”. Bu konsept kapsamında her türlü koşulda kolay kullanım, konfor, güvenlik ve sürüş keyfi gibi unsurlar ön planda tutularak “tasarım”, “sürüş” ve “çevre duyarlılığı” öğelerinin dengeli bir şekilde bir araya getirilmesine özellikle önem veriliyor. 


Kompakt gövde tasarımı 

Tasarım esnasında Forester’ın kompakt gövde boyutlarının korunmasına özel özen gösterildi. Forester, minimum dönüş yarıçapı, ideal görüş açısı, kolay bagaj yükleme imkanı ve tüm yolcuların rahat bir şekilde seyahat edebileceği geniş kabin gibi kullanışlılığı ön planda tutan çok sayıda özelliğe sahip. Ayrıca, bir SUV aracından beklenen güç, dayanıklılık ve kalitenin yanı sıra kullanıcılarına modern bir şehir içi araç tasarımını da sunuyor. Dış tasarımda şehir kullanımları için zarif ayrıntılar unutulmazken yerden yükseklik mesafesi ile her türlü araziyle baş edilebilineceğinin sinyali veriliyor. 

 

Konfor ve güvenliği bir araya getiren sürüş 

Forester’da konfor ve güvenliği bir araya getiren yeni bir Subaru sürüş anlayışı elde etmeyi amaçladı. Bu doğrultuda şasi tasarımında Subaru DC3’e (Subaru Dinamik Şasi Kontrol Konsepti) yer verildi. Bu konsept çevik ve yüksek kalitede sürüş konforunun yanı sıra doğal bir sürüş performansı sağlayan üst düzey bir sürüş dengesi sunuyor. 

 

Çevre Duyarlılığını üst noktaya taşıyan motor 

Yakıt verimliliğinin geliştirilmesi ve gaz emisyonlarının azaltılması ile Subaru çevreye verdiği önemi açıkça gözler önüne seriyor. Yakıt tüketiminin ve gaz emisyon değerlerinin düşürülmesi için aracın gövde ağırlığı azaltıldı ve motor yapısı gözden geçirildi. 


2011 için yapılan önemli değişiklikler 

Forester’ın “Şehirden uzaklaş ama terk etme” temel konseptini 2011 modelinde gerçekleştirmek için yeni nesil Subaru Boxer motorunun kullanılması, yenilenen süspansiyon sistemi ile üstün sürüş kontrolünün sağlanması ve kabin ve gövdede bazı küçük değişikliklerin yapılması gibi üç temel alanda yenilik gerçekleşti. 

 

Tümüyle yeni benzinli Boxer Motor. (2.0X. 2.0XS) 

Daha kontrollü ve dengeli bir sürüş sunmak üzere hassas bir şekilde ayarlanan süspansiyonlar. 

İki yeni gövde rengi eklendi: "Metalik Gök Mavisi"; Parlak ve açık bir gökyüzü mavisi. 

Güçlü bir görsel etki yaratan yeni ön ızgara tasarımı. 

2.0XS modeli için özel olarak tasarlanmış 17-inç alüminyum jantlar. 

Yeni tasarlanan entegre LED sinyal lambalarına sahip elektrikli katlanır kapı aynaları 

Gümüş dokunuşlarla daha göz alıcı ve yüksek kaliteli bir görünüm oluşturan yenilenmiş kabin renkleri koordinasyonu. Gösterge panelinin ve yeni döşemelerin üst kısımlarında yer alan ve kabindeki sağlamlık hissini pekiştiren zarif kaplamalar. 

Metalik kaplama halkalarla tasarlanan ve kaliteyi ve işlevselliği artıran yeni elektrolumine göstergeler. 

Yolcunun tercihlerine uygun şekilde cevap vermek üzere sol/sağ tarafta ayrı ayrı faaliyet gösteren klima sistemi. 

4.3 inç renkli göstergeye, Bluetooth®*1 sistemine ve SRS CS Auto*2’ya sahip olan yeni müzik sistemi (1 CD ve 7 hoparlör). 

 

Yeni nesil Forester’ın motor özellikleri 

 

2.0 litre BOXER DOHC AVCS 16VALF (2.0X, 2.0XS) 

Yeni nesil motorların çevre duyarlılığını artırmak için Subaru’nun geleceğe yönelik motor stratejisinin başlangıç aşamasında geliştirilen bu motor çevre dostu özelliklerle donatılmış mükemmel sürüş performansı sunuyor. Subaru geleneğinden gelen karşılıklı yatay konumda yerleştirilmiş 4 silindirli benzinli motor çevre dostu özelliklere sahip. Motor tüm vites aralıklarında yumuşak bir hızlanma performansı sunuyor. Bu özellik yeni nesil motorların taleplerini karşılamak üzere Subaru mühendisleri tarafından geliştirildi. Bu yeni tasarım, karşılıklı yatay düzeneğin hafiflik, kompakt yapı, alçak ağırlık merkezi ve üstün titreşim dengesi gibi mevcut avantajlarından taviz vermeden sergilediği performansı yeni bir boyuta taşıyor. Yeni geliştirilen motor; Düşük Yakıt Tüketimi (Ortalama %11daha az tüketim) ve Euro 5 standartlarına uyumlu egzoz emisyonu değerlerine sahip. 

 

Modeldeki Özellikler: 

 

Yüzde 11 daha az benzin harcayan yeni 2.0 benzinli motor 

Subaru Forester’ın rakiplerinde sadece gerektiği zaman devreye giren, normal zamanlarda ise yakıt tasarrufu sağlamak için “iki çeker”e düşen bir 4x4 sistemi kullanılıyor. Yeni Forester’da ise sürekli dört çekerli sistemi ile hem güvenlikten ödün verilmiyor hem de benzer 2.0 litrelik SUV’lardan daha düşük bir yakıt tüketimi sağlanıyor. Yakıt ekonomisi önceki modellere göre büyük oranda artırıldı(yaklaşık %11*). Forester 2.0X(5MT) modeli için. 


Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: subaru,forester,yeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder