11 Şubat 2011 Cuma

Kuru meyveciler Cin, Hindistan ve Rusya´yi hedef pazar secti

Kuru meyveciler Çin, Hindistan ve Rusya´yı hedef pazar seçti

Kuru meyve ihracatçıları Çin, Hindistan ve Rusya´yı hedef pazar olarak seçti. 2010 yılında 1 milyar 250 milyon dolarlık ihracat yapan sektör, 2023´te Türkiye´nin 500 milyar dolar ihracat hedefine 5 milyar dolarlık katkı sağlamayı planlıyor.

Türkiye´nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı konusundaki politikaların en üst seviyede belirlendiği Türkiye Kuru Meyve İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu İzmir´de toplandı. Kurul Başkanı Eli Alharal, hedef pazar seçtikleri ülkelere sektörel ticaret organizasyonu düzenleme kararı aldıklarını belirtti. Alharal, sektör olarak 2011 yılında 1,5 milyar dolar ihracat hedeflediklerini vurguladı. Yıllık olanların yanında, daha uzun projeksiyonlu hedefler de belirlediklerini anlatan Alharal, “Türkiye´nin 2023 ihracat hedefine kilitlendik. Sektörümüze düşen katkıyı yapmak için ilk halka olarak belirlediğimiz Çin, Hindistan ve Rusya´da, dünya nüfusunun yüzde 35´i yaşıyor. Bu varlıklı kitlenin, son derece sağlıklı olan Türk kuru meyvelerini daha fazla yemesi için sektörel ticaret heyetleriyle tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceğiz.” dedi.

AMBALAJ TASARIM YARIŞMASI DÜZENLENECEK

Kuru meyvenin müşteriye ulaşmasında ambalajın çok önemli olduğunu vurgulayan Eli Alharal, 2011 yılında “Kuru Meyve Ambalaj Tasarım Yarışması” düzenleme kararı aldıklarını duyurdu. Türkiye genelinde düzenlenecek yarışmada ortaya çıkacak tasarımlarla kuru meyve ürünlerinin doğru ambalajlarla müşteriye ulaşacağına işaret eden Alharal, “Bugüne kadar yeterince ilgi göstermediğimiz ambalaj tasarımı konusunda yapılacak bu yarışma, sektöre imaj kazandıracak.” şeklinde konuştu.

Türkiye Kuru Meyve İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu toplantısına Ege, İstanbul ve Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve İhracatçıları birlikleri yönetim kurulları üyelerinin yanısıra Malatya, Aydın ve İzmir Tarım il müdürlükleri yetkilileri, Ege ve İnönü üniversiteleri akademisyenlerinin katıldığını belirten Alharal, Malatya kayısısının kalitesini arttırma ve Türkiye´de alternatif ürün olarak eriğin çoğaltılmasında üniversitelerin yürüttüğü çalışmalara desteğin devamına karar verdiklerini sözlerine ekledi.


Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: Kuru meyve,rusya ,ihracat, Çin, Hindistan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder