22 Şubat 2011 Salı

Cetin Soysal, dinleme iddialarini tekrarladi

Çetin Soysal, dinleme iddialarını tekrarladı

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Çetin Soysal, dinleme iddiaları ile ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisi´nden gizli oturum isteyebileceklerini belirtti. Kendisine dinleme iddiaları ile ilgili bilgilerin emniyetin içinden geldiğini iddia eden Soysal, ilgili bakanlığın iddialar hakkında işlem yapmasını istedi. CHP İstanbul İl Başkanlığı´nda basın toplantısı düzenleyen Çetin Soysal, geçtiğimiz günlerde Ankara´da ortaya attığı dinleme iddialarını İstanbul´da da tekrarladı. Sosyal iddilarıyla ilgili bu toplantıda da herhangi bir belge göstermedi. Deniz Baykal ve Kemal Kılıçdaroğlu dışında isim vermekten kaçınan Soysal, 3 binin üzerinde insanın telefonlarının dinlendiği, kozmik odalarda arşivlenerek teknik takip yapıldığı iddiasını tekrarladı. Soysal, “3 binin üzerinde bir liste açıkladım. Bu listenin kimler olduğunu soruyorlar. Aslında o 3 binin üzerindeki insanların kimler olduğunu hepimiz biliyoruz. Dinlenenler arasında başta genel başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu ve önceki genel başkanımız Deniz Baykal, iktidar partisinin yöneticileri ve milletvekilleri de dahil siyaset adamları, emniyet görevlileri, gazeteciler, yazarlar, bilim insanları yargı mensupları iş dünyasının önemli isimlerinin olduğu bana gelen bilgiler ışığında bir kez daha ifade etmek istiyorum." ifadelerini kullandı. Dinleme ve takip bilgilerinin siyaseti şekillendirmeyi amaçladığını öne süren Soysal, “Telefon görüşmeleri kayıt altına alınan milyonlarca insan var ama onun ötesinde 3 binin üzerindeki yurttaşımızın özel olarak iletişimi tespit edilmekte, dinlenmekte, sinyal bilgileri takip edilmekte kayda alınmakta sürekli teknik takip ve kontrol altında tutulmakta ve bunlar arşivlenmektedir. Özel hayata ilişkin tüm veriler dosyalanmaktadır. Bana gelen bilgiler ışığında emniyetin içinde ve dışında kozmik odalar oluşturulmuştur. Bu dosyalar ihtiyaç halinde servis edilmek üzere kozmik odalarda saklanmaktadır. Emniyet içinde ve dışında organize güçler var. Bu organize güçler Türkiye´nin siyasetini ve geleceğini şekillendirmeye yönelik önemli çabalar içindedir. Bu organize gruplar işbirliği yaparak beraber çalışarak kozmik odalarda binlerce insanın fişlenmesini sağlamışlardır. Bu listenin içinde AK Parti milletvekilleri olduğu gibi yandaş olarak adlandırılan medyadan isimlerin olduğu bana gelen bilgiler arasındadır. Böyle bir organizasyon olduğu bilinmekte ancak hiçbir güç bu organizasyon hakkında bir işlem başlatamamaktadır.” iddialarında bulundu. SUÇ DUYURUSUNDAN ÖTE BANA GELEN BİLGİLERİ AÇIKLIYORUM Suç duyurusunda bulunup bulunmayacağının önümüzdeki günlere bağlı olduğunu belirten Soysal, “Bir suç duyurusundan öte bana gelen bilgileri açıklıyorum. Ben bu bilgi kaynağımı da açıklıyor olsam herhalde bu bilgileri aktaranları deşifre etmem onlar açısından uygun olmaz. Ben bir uyarıda bulunuyorum. Suç duyurusunda bulunup bulunmamak önümüzdeki günlere bağlı. Öncelikle ben bakanı göreve çağırıyorum. Bu işi savsaklayamaz bu iş üzerinde durulması gereken önemli bir konu.” şeklinde konuştu. Kendisine emniyetin içinden bilgi geldiğini aktaran Soysal, “Gelen bilgiler emniyet içinden.gerekirse Ben bakanlığın bu konuda bir duyarlılık içinde olması gerektiğini düşünüyorum. Gerekirse TBMM´den gizli oturum da isteyebiliriz.” ifadelerini kullandı.


Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: Çetin Soysal, chp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder