19 Şubat 2011 Cumartesi

Turkiye ile Tacikistan egitim anlasmasini yenileyecek

Türkiye ile Tacikistan eğitim anlaşmasını yenileyecek

Türkiye ile Tacikistan eğitim alanındaki işbirliğini daha da güçlendirecek. İki ülke eğitim bakanlığı yetkililerinin Tacikistan´ın başkenti Duşanbe´de düzenledikleri toplantıda somut kararlar alındı.

Tacikistan Milli Eğitim Bakanlığı´ndan yapılan açıklamada, toplantıya Türkiye´yi temsilen Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik´in başkanlığındaki Türk heyet katıldı. Toplantıda, Tacikistan ve Türkiye arasında 1996 yılında imzalanan eğitim anlaşmasının yenilenmesine ilişkin konu ele alındı.

İki ülke arasında 15 yıl önce imzalanan eğitim anlaşması yeniden değiştirilecek. Ayrıca, taraflar eğitim alanındaki işbirliğinin geliştirilmesi, Türkiye üniversitelerinde eğitim alacak Tacik öğrencilerin kontenjanının arttırılması ve kalifiyeli eleman yetiştirilmesi gibi konuları görüştü. Toplantı sonucunda iki ülke eğitim bakanlıkları arasında işbirliği protokolü imzalandı.

Ayrıca, iki ülke Eğitim Bakanlığının Daima Komisyonu´nun 5. toplantısının önümüzdeki yıl Türkiye´de yapılması kararlaştırıldı.

Tacikistanlı öğrenciler 1994 yılından bu yana Türkiye´deki üniversitelerde eğitim görüyor. Halen Türkiye´de 600 civarında Tacik öğrenci eğitim alıyor.

 


Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: Tacikistan ,eğitim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder