15 Şubat 2011 Salı

Topbas: Yerin altina yeni bir sehir kuruyoruz

Topbaş: Yerin altına yeni bir şehir kuruyoruz

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metro ve tünel inşaatlarına yaptıkları yatırımlarla adeta yer altına yeni bir şehir kurduklarını söyledi.

Kadir Topbaş, Sarıyer-Çayırbaşı arasına yapılan tünelin inşaat çalışmalarını yerinde inceledi. Kendi kullandığı araçla inşaat alanına gelen Topbaş, önce işçilerle bir süre sohbet etti ve hatıra fotoğrafı çektirdi. Ardından yine kendi kullandığı araçla tüneli gezen Topbaş, yetkililerden inşaat çalışmaları hakkında bilgi aldı ve çalışmaları denetledi.

Tünel çıkışı basın mensuplarına açıklama yapan Topbaş, Sarıyer-Çayırbaşı tünelinin 7 tepe 7 tünel çalışmaları kapsamında yapılan tünellerden 3.´sü olduğunu dile getirdi. Gidiş-dönüş yönlü tünellerin her birinin 2 bin 25 metre olduğunu belirten Topbaş, viyadükler dahil tünel çalışmasının 228 milyon liraya mal olduğunu anlattı. Özellikle yaz aylarında Sarıyer bölgesinin her gün trafik sıkışıklığı ile boğuştuğunu aktaran Topbaş, "Bu gördüğümüz tünel buraya hayat verecek ve trafiğe rahatlatacak." ifadelerini kullandı.

Çalışmanın adının 7 tepe 7 tünel olduğunu ancak gerçekte 34 tünel inşa edileceğini dile getiren Topbaş, "Bu tüneller devreye girince yer altından yeni bir şehir kuruyoruz. Adeta yeni ağlarla, karayollarıyla, raylı sistemlerle şehri örüyoruz. Biz yüzeydeyiz ama trafiğe şehrin altına alıyoruz." ifadelerini kullandı. Topbaş, Sistem tamamlandığında yer altından 142 kilometrelik bir tüne ağı oluşacağını kaydetti.

İSTANBUL YATIRIMA DOYMUYOR

Şantiyelerde çalışan işçilerin İstanbul´un geleceği için yoğun mesai harcadıklarını vurgulayan Topbaş, işçilere ve kendi ekibine teşekkür etti. Yapılan çalışmaların işler olduğunu söyleyen Topbaş şöyle konuştu: "Şirin´e ulaşmak için Ferhat´ın dağları deldiği gibi gitmek kolay bir iş değil. Büyük ve zor bir iş bu yapılıyor. Ciddi bir kaynak demektir. Bu güne kadar 231 tane kavşak ve yol düzenlemesi yaptık. 27 tanesi devam ediyor. 4,5 milyar lira para harcamışız bu güne kadar. Bu yıl bizim toplam konsolide yatırımlarımız 7 milyar lira civarında.Yani bu şehir yatırıma doymuyor. Ne kadar yatırım yapın o kadar bir beklenti var. Bunlar çok önemli bir sistem. Hem yüzeyde hem yer altında kentin ulaşım sistemlerini öncelikli hale getirdik ve iyi bir noktadayız." şeklinde konuştu.

 

FENERBAHÇELİ BAYAN TARAFTAR TEŞEKKÜR ETTİ´

Geçen hafta Newyork´ta ondan önce de Barcelona´da olduğunu aktaran Topbaş, iki şehrin de trafiğinin İstanbul´a oranla daha kötü durumda olduğunu bildirdi. Topbaş, "Oralarda trafiğe görenler ´Başkanım! İstanbullulara buraları göstermek lazım.´ diyorlar. İstanbul olarak iyi bir noktaya doğru gitmekteyiz ama daha çok işimiz var." diye konuştu.

Geçtiğimiz günlerde Fenerbahçeli bayan bir taraftarın kendisini arayarak kendisine teşekkür ettiğini dile getiren Topbaş, "Sayın başkanım, Darüşşafaka ya geldim arabamı bıraktım. Metroya geldim Mecidiyeköy´de indim ve oradan metrobüse bindim maça geldim. Müthiş bir olay´ diyor ve beni telefonla arayıp teşekkür ediyor. ´Daha önce saatlerimi alırdı, sıkı bir taraftarım ben bütün maçlara gidiyorum, şimdi rahatlıkla maçlara gidebiliyorum´ diyor." ifadelerini kullandı.

 

"KANDİL VE SEVGİLİLER GÜNÜ TEBRİĞİ"

Konuşmasına bu günün Peygamber efendimizin doğum günü Mevlid Kandili ve 14 Şubat Sevgililer günü olduğunu hatırlatarak devam eden Başkan Topbaş, vatandaşların kandil ve sevgililer gününü kutladı. Topbaş sözlerini şöyle tamamladı: "Bu gün sevgililer günü onu kutluyorum ama diğer taraftan sevgililer sevgilisi olan Peygamber efendimizin doğum günü. Tüm İslam aleminin, ulusumuzun ve İstanbulluların Mevlit kandilini kutluyorum. Mutluluklar, sağlık, sıhhat, afiyet, güzellikler, kardeşlikler ve dostluklar diliyorum." dedi.

 

 

 


Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: Kadir Topbaş, metro

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder